.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روایت فدایی از مخالفت هاشمی با قالیباف در انتخابات۸۴

شماره جدید هفته نامه مثلث مصاحبه‌ای ۲ ساعته با حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران داشته که حاوی نکات جالبی است. یکی از بخش‌های جذاب این گفتگو روایتی است که فدایی از سازوکار اجماع اصولگرایان و موانع پیش روی آن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ دارد. وی برای نخستین بار از جلسه‌ای که پیش از انتخابات با هاشمی داشته سخن گفته و اعلام کرده که هاشمی با اجماعی که اصولگرایان بر قالیباف داشته‌اند به صراحتا مخالفت کرده است و این موضوع در کنار تک روی برخی از اصولگرایان دیگر فرآیند وحدت اصولگرایان را در سال ۸۴ خدشه دار کرده است.

به گزارش «شفاف» گزیده‌ای از صحبت‌های فدایی به این شرح است:

- در مقطع انتخابات ۸۴ بخشی از دوستان زود هنگام تصمیم گیری کردند که ایثارگران آن تصمیم را قبول نداشت چرا که قبلا توافق شده بود که در چه مقطع زمانی و با چه فرآیندی تصمیم گیری شود....

- آقایان ولایتی و حداد عادل از سبد رای اصولگرایان به دلایل موجه و قابل قبول کنار رفتند، یک نفر زودهنگام انتخاب شد و کنار رفت و بخشی از گروه‌های سیاسی شورای هماهنگی را دنبال خود کشاند.

- در مقطع فروردین ۸۴مشخص شد که بیشترین مقبولیت اجتماعی را آقای قالیباف دارد.... در این مسیر آقای توکلی متوجه شدند که جایگاه رایشان پایین‌تر از آقای قالیباف است و بر اساس پیمان بسته شده اعلام انصراف کرد و سه نفر (رضایی، قالیباف و احمدی‌نژاد) ماندند. یک اتفاق دیگر هم افتاد و آن این بود که آقای هاشمی بین خیلی از اصولگرایان در آن زمان جزء اردوگاه اصولگرایان تعریف می‌شد. ایثارگران برای عبور از این مشکل هم با ایشان ملاقات کرد. در آن جلسه صحبت‌های یک سال پیش خود را با ایشان یادآوری کرد.

- ما به آقای هاشمی گفتیم یکی از مسائلی که موجب وحدت اصولگرایان می‌شود، رفتار شماست که می‌تواند اختلاف آمیز و یا وحدت آفرین باشد. بعد از بحث زیادی که با آقای هاشمی شد و ایشان اعلام کرد که همه مطالب شما را قبول می‌کنم، گفت چرا وحدت بین اصولگرایان رخ نمی‌دهد. جواب دادیم خیلی راحت است، ساز و کاری تدوین شده که اگر همه به آن پایبند باشند وحدت حاصل می‌شود. همچنین گفته شد که قالیباف خروجی سازوکار وحدت است اما ایشان حاضر نشد از آقای قالیباف حمایت کند و یکی از کسانی که در جهت عدم وحدت اصولگرایان موثر بود شخص آقای هاشمی بود، یعنی هر کس به این ساز و کار آسیب زد، اختلاف ایجاد کرد؛ هم دوستانی که قبلا این کار را کردند و هم آقای هاشمی.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.